המשפט המפורסם שאומר שעדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ לא נאמר סתם והוא יכול להיות נכון לגבי הרבה מקרים, בעיקר מעולם העסקים. אם נרצה, אפשר להקביל את המשפט לעולם הפרסום, בו בכל יום מתחרים מיליוני עסקים על כספם של מיליוני הלקוחות, כאשר יש המון בתי עסק אשר מתחרים אחד בשני מי יביא יותר לקוחות לאותו סוג שירות או מוצר.
אחת המטרות המרכזיות של אנשי מיתוג וכדומה, זה להביא כמה שיותר לקוחות שבאמת ירכשו את המוצרים של בתי העסק שהם מפרסמים וכאן המשימה הופכה לקשה באמת. לכן, ישנה אפשרות להשתמש בשיטה שנקראת שיווק ישיר בה יש אפשרות להעביר את המסרים שלכם ללקוחות הספציפיים שההערכה היא שהסבירות שירכשו את המוצרים שלכם היא הגבוהה ביותר.
דיוור ישיר – מה זה?
ובכן, כשמדברים על שיווק ישיר מדברים על מעבר של מסרים, פרסומות וכדומה, היישר מאנשי השיווק של בתי העסק השונים אל הלקוחות הפוטנציאליים של בית העסק ולא לכמות לקוחות רבה יותר. כמו שאומרים, האיכות מקבלת עדיפות על הכמות וכך למעשה מתנהלת כל אסטרטגיית השיווק. איך עושים את זה? המשיכו לקרוא.
שיטות דיוור
השאלה הגדולה היא איך מוצאים בדיוק את הלקוחות אשר אמורים להיות בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לרכישת המוצרים שלנו. ובכן, ראשית, כיום כמעט כל לקוח אשר רוכש מוצר באינטרנט משאיר את פרטיו (מייל) וכך למעשה אפשר לאגד את כולם אל תוך רשימת לקוחות כשבבוא העת, אם נצא במבצע כזה או אחר, ניתן יהיה לשלוח אותו אל כל הלקוחות שכבר רכשו מאיתנו משהו ולמעשה "הוכיחו" שהם לקוחות פוטנציאליים שלנו.
מה עושים בחנויות?
לא כל העסקים מוכרים את מוצריהם באינטרנט ולכן, במקרה של חנות, אליה הלקוח מגיע פיזית בשביל לרכוש ממנה את המוצר, ניתן לבקש ממנו למלא את פרטיו במקום בשביל שנוכל לשלוח לו בבוא העת מבצעים וכדומה או לחלופין, להתחיל להנפיק כרטיסי מועדון בהם כל לקוח יצטרך לרשום את כל פרטיו (חנויות הבגדים בישראל, המרכולים ועוד, כבר מזמן עברו לשיטה של כרטיסי מועדון בשביל שיוכלו להעביר מסריח היישר לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם) וכך בהמשך נוכל לדעת שכל מי שקיבל מאיתנו עדכון על מבצע כזה או אחר, זה אדם שכבר רכש אצלנו מוצר או שירות והסבירות שהם ירכשו שוב היא גבוהה יותר מאשר סתם אנשים שנבחר באקראי בתפוצה מסוימת, באינטרנט, בחלוקת פליירים או כל שיטה אחרת.
כותב המאמר הוא בעל תואר ראשון במדעי המדינה ויחב"ל. מתמחה בסקירת מוצרים ושירותים במגוון רחב של תחומים. מאמין במחקר מעמיק לפני הצגת מסקנות.